Mindennapok Montreálban
Márkus Flóra

Sziasztok! A héten jöttem rá, hogy még nem is igazán írtam arról, hogy mit csinálok Kanadában. Sőt, nem is mutatkoztam be rendesen - ezt persze most abban a hiszemben írom, hogy a családomon kívül mások is kíváncsiak lehetnek a bejegyzéseimre.

Szóval Márkus Flóra vagyok, 23 éves, nemzetközi gazdálkodás szakos hallgató a Budapesti Corvinus Egyetemen. Tavaly nyáron jelentkeztem a tengerentúli ösztöndíj pályázatra, hogy a 2017/18-as tavaszi félévet Montreálban töltsem. Január elején érkeztem meg Kanadába, úgyhogy lassan már két hónapja itt élek. Nagyon furcsa ezt leírni, hiszen az egész nem tűnik többnek két hétnél. Nem tudom, hogy a másik időzóna miatt, vagy talán mert közelebb vagyok a sarkkörhöz, de itt valahogy sokkal gyorsabban telik az idő.

Az első néhány hét nyilvánvalóan a beilleszkedésről és a megszokásról szólt, azóta viszont kialakult egyfajta rutin, ami gerincet ad az itteni életemnek. Elkezdődik a hét, hétfőtől csütörtökig suliban vagyok: nagyjából minden nap ugyanaz a beosztásom: van egy órám reggel 10-től fél 12-ig, utána együtt ebédelek a barátaimmal, aztán irány a könyvtár, hogy tanuljak(!) egy kicsit. Ha van időm, délután elmegyek futni egyet az esti órám előtt, ami 6-tól 9-ig tart. Utána hazamegyek és otthon még megnézünk egy filmet a többiekkel vagy csak beszélgetünk. Persze az is előfordult már, hogy elmentem bulizni, de biztosíthatok mindenkit, nagyon komoly és felelősségteljes fiatal felnőttként ez csak egészen ritkán esik meg velem… (remélem, hogy mindenki érzi a mondatot átitató iróniát). Az óráim érdekesnek mondhatók és úgy érzem, hogy az itt megszerzett tudás majd a hasznomra válik a jövőben is.  Hiába tűnhet ez fizetett hirdetésnek, nagy bánatomra sajnos sem a McGill Egyetem, sem pedig maga Justin Trudeau nem ad pénzt nekem azért, hogy reklámozzam az országot…

Pénteken nincs iskola – mint ahogy azt egy rendes gazdasági egyetemtől elvárná az ember – úgyhogy van időm kiélvezni a háromnapos hosszúhétvégéket. Pénteken reggel általában elmegyek úszni aztán kávézókban vagy a könyvtárban töltöm a napot. Este mindig van valami program, úgyhogy nem kell félni, egy percem sincsen unatkozni. A szombat és a vasárnap ehhez nagyon hasonlóan telik. Az ember próbálja kipihenni a hetet.

kolesz.jpg

De mi az az otthon és kik azok a többiek, akiket a többes szám olyan rejtélyesen eltakar? Mielőtt megérkeztem volna Montreálba, fogalmam sem volt róla, hogy hol fogok itt lakni. Sikeresen jelentkeztem az itteni kollégiumba és beosztottak egy olyan házba, amiről egyetlen képet sem találtam az interneten. Ez azért a 21. században elég gyanús volt nekem. Azt sem tudtam, hogy kell-e majd osztoznom a szobámon, vagy pedig teljesen egyedül leszek-e. A google-mapsen próbáltam lenyomozni, hogy pontosan milyen lesz az a hely, amit négy hónapig otthonomnak fogok nevezni. Mondanom sem kell, hiába voltam képes virtuálisan bejárni az egész kampuszt, ez meg sem közelítette azt az érzést, amikor az első éjszaka kiszálltam a taxiból és körbenéztem. Esett a hó, az egész utca sötét volt és nagyon csöndes. A térképhez használt képeket nyáron csinálták, én itt nem láttam még olyat, hogy ne takarta volna hó az utcát.

Az emailben kapott utasításoknak megfelelően kinyitottam a megadott címen álló ház ajtaját és megkerestem a 12-es szobát. Senkivel nem találkoztam út közben. Becsuktam magam mögött az ajtót, kipakoltam a zsebeimet, levetettem és felakasztottam a kabátomat, majd megállva a szoba közepén körülnéztem. Sokkal nagyobb volt, mint számítottam rá. Az első benyomásom pozitív volt, annak ellenére, hogy a szoba berendezésén: egy emeletes ágyon, egy szekrényen és egy íróasztalon és széken kívül nem volt más benne. Hát jó – gondoltam – itt vagyok. És most hogyan tovább? Szerencsére hangokat hallottam a folyosóról: szóval nem vagyok teljesen egyedül ebben az idegen házban! Kimentem és találkoztam néhány lakóval, akikről akkor még nem tudtam, hogy két hónap múlva milyen jó barátaim lesznek.

Az első ember, akivel Kanadában találkoztam az itteni legjobb barátnőm lett. Furcsa véletlen, hogy két betű híján ugyanaz a nevünk és csak három nap van a születésnapunk között. Mi ez, ha nem egy égi jel? Aztán lassan a többiekkel is megismerkedtem a házból. Összesen tizenketten lakunk ebben a diákszállássá alakított kétszintes épületben. Mindenki más nemzetiségből érkezett: vannak ausztrálok, franciák, egy fiú Chiléből, egy lány Japánból, egy kínai és egy ír diák is lakik itt, illetve van még egy angol és egy luxemburgi fiú.

Néha úgy tekintek erre az egész helyzetre, mint egy hatalmas, nemzetközi kísérletre: zárj össze 12 fiatalt 4 különböző kontinensről egy ötödik kontinensen lévő házba és nézd meg, hogyan boldogulnak. Szerencsére általában jól.

Nincsenek konfliktusok és mindenki jól kijön mindenkivel. Ahogy azt várná az ember, néha elég nagy a rendetlenség és van, hogy elszabadul a pokol egy házibuli után, de ha az ember nem mániákus rendszerető (amivel engem semmiképp se lehetne megvádolni) akkor ehhez viszonylag hamar hozzá tudja szoktatni magát.

Egyre jobban élvezem az itteni életet és így két hónap után kezdem elhinni, hogy ez tényleg a valóság. Hogy mit is értek ez alatt? Aki részt vett már hasonló külföldi részképzésben, vagy szakmai gyakorlaton, amikor huzamosabb időt töltött az otthontól távol az talán érti, hogy miről beszélek. Amikor megérkeztem Montreálba, kicsit úgy éreztem, mintha álmodnám ezt az egészet. Egy teljesen új közeg vett körül: új város, új nyelv, új szabályok, új emberek. Minden, ami megszokott volt eltűnt. Hiába telefonáltam többször is az otthoni barátaimmal és családommal (még mindig hihetetlen számomra, hogy annyit és akkor videócsetelhetek velük, amennyit és amikor akarok…), ez nem volt ugyanaz, mint élőben látni őket. Olyan érzés volt, mintha az életemet otthon megállították volna egy kis időre, hogy addig egy teljesen más ember bőrébe bújhassak. Persze ez nem jelenti azt, hogy itt kifordultam volna magamból, vagy hogy másként viselkednék, mint otthon, és tudom, hogy ugyanaz az ember vagyok, mint aki mindig is voltam, de mégis.

Új embereket megismerni, új szokásokat és napi rutint magunkra szedni, egy másik nyelvet megtanulni a sajátunkként használni, nem megy könnyen még a leggyakorlottabb világutazóknak sem. Nekem két hónap kellett hozzá. Mostanra viszont úgy érzem, hogy ide (is) tartozom.

Szerző: Márkus Flóra
Fotó: Márkus Flóra

A VilágEgyetemista blogon Campus Mundi ösztöndíjat nyert hallgatók történeteit ismerheted meg. Ha te is kedvet kaptál, pályázati információkat a Tempus Közalapítvány 
oldalán találsz. Friss tartalmakért kövesd a Campus Mundi Facebook oldalát!

A CAMPUS MUNDI PROGRAM AZ EFOP-3.4.2 KIEMELT PROJEKT „CAMPUS MUNDI - FELSŐOKTATÁSI MOBILITÁSI ÉS NEMZETKÖZIESÍTÉSI PROGRAM” CÍMEN AZ EURÓPAI UNIÓ ÉS MAGYARORSZÁG KORMÁNYÁNAK TÁMOGATÁSÁVAL, AZ EURÓPAI SZOCIÁLIS ALAP TÁRSFINANSZÍROZÁSÁVAL 6,9 MRD. FT EFOP ÉS 2,3 MRD. FT VEKOP FORRÁSSAL VALÓSUL MEG A TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY KEZELÉSÉBEN. PROJEKTSZÁM: EFOP-3.4.2-VEKOP-15-2015-00001

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagegyetemista.blog.hu/api/trackback/id/tr6513716258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Világegyetemista

Friss topikok

Címkék

100 (1) 8 (1) Advent (1) advent (2) Adventi vásár (1) áfonya (1) alagút (1) albérlet (2) Albuquerque (9) Allgemeines Krankenhaus (1) Amalfi (1) Amerika (6) Amszterdam (2) Angkor Wat (1) Anglia (6) angol (2) anime (1) Antwerpen (7) anyagiak (1) aperitivo (1) Arches Nemzetipark (1) Arctic Circle Race (1) art (1) ARTEK (1) Assaqutaq (1) Athén (1) Ausztria (11) Azori (1) Azoriszigetek (2) Ázsia (1) Ázsiai Játékok (1) azulejo (1) Bajor (1) banán (1) Bangkok (2) bank (1) bárány (1) barát (1) barátok (2) Beatles (1) Bécs (10) Belém (1) belga (1) Belgium (29) bepakolás (1) Beregszász (7) betegség (1) bicikli (3) blog (351) blogger (1) bocconi (1) Bocconi University (1) bomdia (1) bőrönd (2) Bratislava (2) Brazilia (3) brit (1) Brno (1) Brouwerij t IJ (1) Brugge (1) Brünn (1) Brüsszel (5) búcsú (3) Busan (6) bútor (1) CabodeRoca (1) Café Fürst (1) Campus (5) Campus Mundi (433) Campus Mundi freemover (1) cantus (1) card (1) celebration (1) CEMS (2) Cezanne (1) challenge (1) cheers (1) Chiang Mai (1) Chicago (1) chili (2) christmas (1) Christmas (1) ciao (1) Cinque Terre (1) Como (1) család (1) Csehország (1) csiga (1) csípős (1) csomagolás (1) cukornád (1) Dánia (4) Dél-Korea (11) Déva (1) Donaustauf (1) drink (2) durian (1) Edinburgh (8) edzés (1) egészségügy (1) egyenruha (1) Egyesült Királyság (2) Egyetem (1) egyetem (3) egyetemista (429) egyetemi élet (4) Egyiptom (2) építészet (1) építkezés (1) Erasmus (1) Erdély (1) ESN (1) Észtország (14) észt nyelv (3) étel (4) etikett (1) Európa (1) EurópaiParlament (1) Évi (22) fagyizó (1) fagylalt (1) fáklya (1) félév (1) felhívás (1) felvonulás (1) feminizmus (1) fenntarthatóság (1) festészet (2) festmény (2) Finnország (5) finnugor (1) Firenze (12) Florida (1) foci (1) főiskola (1) fóka (1) food (3) football (1) forraltbor (1) forrócsoki (1) főzés (1) Franciaország (23) freemover (4) friends (1) futóverseny (1) gasztro (1) gasztronómia (6) Gedser (1) Gent (7) gleccser (1) GoldenWeek (1) goodbye (1) Göteborg (1) Grand Canyon (1) Greta Thunberg (1) Groningen (1) Grönland (15) Grúzia (1) Gyeongbokgung palota (1) Gyeongbokgung Palota (1) gym (1) gyógyszer (1) hallgató (1) Hamburg (1) hamburger (1) hamburgernap (1) hanbok (1) Hanoi (1) Harry Potter (2) Hawaii (1) Helsinki (1) (2) hockey (1) hoki (1) holland (1) Hollandia (2) Hong Kong (11) honvágy (1) Honvágy (1) hostel (1) Húsvét (3) Hwaseong Fortress (1) idegennyelv (2) Ikea (1) illem (1) Indonézia (3) Inodnézia (2) Írország (1) ismerkedés (1) iszlám (1) Isztambul (6) ital (2) Izland (4) Jakarta (16) Japán (14) játék (1) jégkorong (1) Joplin (2) Jordánia (15) Jyväskyä (1) kaland (1) Kambvodzsa (1) kampusz (2) Kanada (10) Karácsony (2) karácsony (7) karácsonyivásár (2) Karib-tenger (1) karnevál (1) Kárpátalja (3) kártya (1) kastélyok (1) kávé (2) képeslap (1) képregény (1) képregényfesztivál (1) képzőművészet (1) kerékpár (1) kert (1) kézilabda (1) kiállítás (3) kihívás (1) Kína (8) kirándulás (2) kiutazás (1) kollégium (1) Kolozsvár (1) Kolumbia (13) kommunikáció (1) konferencia (2) könyv (1) könyvtár (1) környezettudatosság (1) koronavírus (1) Közel-Kelet (1) közlekedés (8) Krasznojarszk (11) külföldi félév (354) kultúrsokk (1) kurzus (2) kutatás (4) lakhatás (4) legenda (1) Leidsepleinen (1) lemez (1) lengyel (2) Lengyelország (8) levelek (1) lifelong learning (1) Lisszabon (14) Liverpool (1) LochNess (1) Lolita (2) Lotte World Tower (1) Louvre (1) Lugano (1) Macerata (1) madár (1) madarak (1) Madeira (1) Malmö (1) Manet (1) manga (1) mangó (2) MarioKart (1) marketing (1) Marsrutka (1) McGill Egyetem (8) Medellín (1) MedUni Wien (1) mértékegységek (1) Miami (1) Milano (2) Milánó (5) milliomos (1) Mirabell kastély (1) miso (1) Missouri (1) Mödling (1) Monet (1) Montpellier (1) Moszkva (1) Moulin Rouge (1) Mozartkugeln (1) mozi (1) MSSU (1) Musée D’Orsay (1) művészet (9) múzeum (5) múzeumok (1) Myanmar (2) Nabokov (3) Nagyszombat (5) Navigli (2) Németország (25) New York (8) Nímes (1) Nimes (6) Nizza (1) Normandia (2) Norvégia (4) Nürnberg (1) nyelv (6) nyelvészet (1) nyelvtanulás (1) nyelvtudás (2) oktatás (4) oktató (1) Olas (1) Olaszország (41) olvasás (1) Olympic Park (1) önkénteskedés (1) önkéntesség (1) online (3) Oostende (1) Orlando (1) ororszlán (1) Oroszország (11) orvos (2) orvostudomány (4) ősz (1) ösztöndíj (365) ötödikszéria (1) Pado (1) Padova (15) padthai (1) Palace (1) pályázás (1) papaya (1) Párizs (4) párizs (2) Passau (9) pastadelnata (1) Pathé (1) pauldelvaux (1) Peipus-tó (1) pénz (4) pénzügyek (1) Philadelphia (1) piac (1) pilates (1) Pisa (2) pisilőkisfiú (1) pizza (1) Pompei (1) Porto (5) Portugália (37) postcard (1) Pozsony (4) prom (1) pszichológia (1) repülő (1) részképzés (289) Ringló (1) Rió (1) roadtrip (1) robogó (1) Róma (2) Románia (1) rovar (1) rövid tanulmányút (16) Saint-Josse (1) Salzach folyó (1) Salzburg (1) SanMarino (1) SaoPaulo (5) sarkifény (2) Saturnia hot spring (1) Schwedagon pagoda (1) Seegrotte barlang (1) séta (1) shopping (1) síelés (1) Sintra (1) Sisimiut (14) Skócia (10) spanyol (2) Spanyolország (4) spórolás (2) sport (2) Stockholm (5) stratégia (1) street art (1) studentnation (1) study (1) sushi (2) sütemény (1) sütőtök (1) Svájc (1) Svédország (11) szakmaigyakorlat (53) szakmai gyakorlat (1) szállás (2) szálláskeresés (3) szemeszter (1) szemét (1) Szentpétervár (1) szerzetesek (1) szilveszter (1) Szingapúr (1) szivar (1) Szlovákia (7) szöcske (1) szokások (1) Szöul (2) Szülinap (1) tájfun (1) Tajvan (1) Tallin (1) tanár (1) tanulás (1) tanulmányi ösztöndíj (379) társasjáték (1) Tartmus (1) Tartu (11) Tartu Night Run (1) taxi (1) TDK (1) tea (3) TED (2) temető (1) Tenerife (1) tengerpart (2) természet (1) tészta (1) Thaiföld (11) Tibiliszi (1) TIFF (1) Tokió (5) Tokio (1) Tokyo (5) tömeg (2) tömegközlekedés (1) Törökország (6) Toszkána (1) travel (1) Trento (1) Tromso (3) Tübingen (11) túra (2) turista (1) UIT (1) Új-Mexikó (2) újév (1) újszéria (1) UK (2) Ukrajna (11) ünnep (2) Uppsala (4) USA (24) utazás (5) Valencia (4) vallás (1) VanGogh (1) várostörténet (1) Varsó (7) vásár (1) vásárlás (1) Velence (1) vendégposzt (34) vendégposztoló (3) Verona (1) VilágEgyetemista (439) Vintage (1) vizsga (3) vizsgaidőszak (1) Vladimir Nabokov (1) vonat (1) wc (1) Weihnacht (1) wine (1) Wolf Dietrich von Raitenau (1) Worcester (2) Yeouido (1) zene (1) Zentralfriedhof (1) zsíroscsütörtök (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása