Immár harmadik alkalommal jelentkezem az angliai Worcester-ből. Korábbi blogbejegyzésemben beszámoltam arról, hogy mennyire jól érzem magam itt az egyetemen, és milyen sok programot szerveznek nekünk. Ez mostanra sem változott, azonban jó ideje igencsak elkezdődött a kőkemény tanulás időszaka.
Bár fantasztikus az élet itt az egyetemen, azért nem csak játék és mese. Jelen írásomban egy picit részletesebben mesélek arról, milyen egy angliai egyetemen egyetemistának lenni, mik a követelmények, és hogyan lehet azokat teljesíteni.
KREDITEK
Angliában általában 15 kredites tárgyak vannak, ami UK kredit, tehát nem egyenlő az ECTS-sel, ez magyarországi, illetve EU-s viszonylatban 7,5 kreditnek felel meg. Elsőre persze azt gondolná az ember, hogy oh, de jó, akkor nem kell túl sokat tanulni ahhoz, hogy teljesítse az elvárt 20 kreditet, azonban ezért a 7,5 kreditért igencsak meg kell küzdeni, sokkal keményebben, mint az otthoni egyetemeken a 3-6 kredites tárgyakért. Először is, már a tantárgyleírásokban szerepel, hogy ez a kreditérték azt jelenti, hogy tantárgyanként minimum 150 óra egyéni tanulás szükséges ahhoz, hogy sikeresen teljesítsük a tárgyat. Nos, ez nagyjából igaz is, mert az előadások után gyakorlatilag minden estémet éjszakáig-hajnalig tanulással töltöm. Minden tantárgyból rendszeresen kapunk házi feladatokat, kis esszéket, illetve gyakorlati feladatokat, amelyeket a következő órán be kell mutatni, prezentálni kell a tanároknak, olykor egy létező, valós ügyfélnek, illetve olyan projektfeladatokat, amelyekkel minden nap folyamatosan foglalkozni kell ahhoz, hogy ne szakadjon félbe a projekt.
Az egyik óránkra például eljött egy létező angliai ingatlanügynökség marketingvezetője, aki brief-elt bennünket, és azt a feladatot kaptuk, hogy tervezzünk meg részükre egy online életmódmagazint. A következő órára szintén eljöttek, és meghallgatták mindenkinek az ezzel kapcsolatos előadását, megnézték a munkáját, és értékelték. A vizsgafeladat is majd úgy fog zajlani, hogy ennek az ügyfélnek kell a vizsgamunkánk eredményét prezentálni.
Fontos megjegyezni, hogy egy tárgyból 2-3 vizsgafeladat is van. Mindegyiknek sikerülnie kell ahhoz, hogy az adott tárgyból a vizsga sikeresnek tekinthető legyen, és megkapjuk az érte járó kreditet.
ESSZÉK
A gyakorlati vizsgafeladatokon és gyakorlati elemzéseken túlmenően, egy-egy vizsgához nagyon gyakran esszé írását is megkövetelik az itteni diákoktól.
Az esszéírás nehézségét az adja, hogy itt úgy kell esszét írni, mint otthon a szakdolgozatot, azaz mindent akadémiai forrásból, neves szerzőktől, könyvekből, szakfolyóiratokból kell kikeresni, és a Harvard hivatkozási szabályok szerint kell lehivatkozni, továbbá nem elég átfogalmazni, több akadémiai szerző munkáját, véleményét kell egymással szembeállítani, és következtetéseket kell levonni belőle.
Tehát nem arról szól a dolog, hogy majd kimásolunk valamit az internetről, amire rákeresünk a Google-ön. Internetes forrást például egyáltalán nem lehet használni. A nyelvezetet illetően mindenütt akadémiai angolt kell alkalmazni, vagyis kerülni kell a hétköznapi beszédben alkalmazott szófordulatokat, kifejezéseket. Minden tárgy esetében értékelik a nyelvhelyességet. Van olyan tantárgyam, amelyen órákon át magyarázták, hogy hogyan kell átfogalmazni egy szerző munkáját, hogy az vizsgafeladatként elfogadható legyen. Nem elég csak szinonim szavakat használni, összefoglalót kell írni, és a sorrendiségen is változtatni kell. Ez magyarul sem könnyű, hát még akadémiai angol nyelven! Mindemellett plágiumszűrőt alkalmaznak minden egyes esszé javításakor – amit az egyetemek nálunk általában csak a szakdolgozatok esetében használnak – itt minden esszét/vizsgadolgozatot/pályamunkát/prezentációt stb. automatikusan átfuttatnak a plágiumszűrőn, és ha már 10% egyezést találnak, az egyenlő a bukással.
TANÁR – DIÁK VISZONY, SZEMÉLYES KONZULTÁCIÓK
Legnagyobb meglepetésemre itt a tanár – diák viszony meglepően baráti jellegű. Mindamellett, hogy megadják a diákok a tanárnak járó kellő tiszteletet, keresztnevükön szólítják a tanárokat, és partnerként működnek együtt végig az órákon, valamint az órák után is. Vagyis egyáltalán nem lehet érezni a hierarchiát, inkább olyan érzés az órákon bent lenni, mint amikor az ember a munkahelyén a kollégáival együtt ül egy interaktív megbeszélésen, és a főnök is jelen van. Itt a főnök a tanár. (Persze ne egy autokrata, pökhendi főnököt képzeljetek el, inkább egy álomfőnököt :-D )
Továbbá minden tantárgyból lehet személyes konzultációkat kérni a tanároktól, ha valamit nem értünk, vagy valamiben segítségre, részletesebb magyarázatra szorulunk. Több tárgyból is kértem már konzultációs időpontot, nagyon segítőkészek, kedvesek voltak a tanárok.
Volt, akivel egy nap 1,5 órát töltöttem, és nagyon részletesen elmagyarázta azt a részt, amit nem értettem. Továbbá nem csak a tantárggyal kapcsolatos szakmai kérdéseket beszéltük meg, hanem lelkileg is hatalmas támogatást nyújtott, amikor kicsit letörtem amiatt, hogy az adott tárgy a vártnál nehezebbnek bizonyult.
Szerző: Adri
Képek: Adri
oldalán találsz. Friss tartalmakért kövesd a Campus Mundi Facebook oldalát!
A CAMPUS MUNDI PROGRAM AZ EFOP-3.4.2 KIEMELT PROJEKT „CAMPUS MUNDI - FELSŐOKTATÁSI MOBILITÁSI ÉS NEMZETKÖZIESÍTÉSI PROGRAM” CÍMEN AZ EURÓPAI UNIÓ ÉS MAGYARORSZÁG KORMÁNYÁNAK TÁMOGATÁSÁVAL, AZ EURÓPAI SZOCIÁLIS ALAP TÁRSFINANSZÍROZÁSÁVAL 6,9 MRD. FT
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.