Ebben a bejegyzésben szeretnék egy kicsit a tanulmányaimról mesélni nektek. Mint ahogy arról korábban is írtam, Portugáliában teljesen más rendeszerben működik az oktatás, mint az otthoni intézményemben. A különböző projektfeladatoknak köszönhetően bepillantást nyerhettem a csoportmunkák előnyeibe és hátrányaiba egyaránt.
Az öt kurzusom közül (ebből egy a portugál nyelvóra) négy tárgyból projektfeladattal teljesítjük a évvégi jegy 50-60%-át. Emellett szinte semmilyen évközi számonkérés nincs, azonban hétről hétre be kell számolnunk, hogy mit haladtunk az adott feladattal. Így nincs meg a lehetősége annak sem, hogy az utolsó pillanatra hagyjuk a beadandókat. Minden héten a tanórákon is van lehetőség a közös munka folytatására, de ezentúl szükség van online és offline találkozókra is, ahol élesítjük, javítgatjuk az anyagokat.
Mindez fejleszti az angol kommunikációs készségeinket is, illetve az angol gazdasági nyelvtudásomat. A különböző beadandókat más-más területeken írjuk, így nem régen az Information System tárgy keretein belül pitch videót forgattunk, ahol kitalált vállalkozásunk termékét próbáltuk meg “eladni”. A Market Research, azaz piackutatás óránkon online kérdőívet szerkesztettünk, ahol az ösztöndíjas élményekre és véleményekre alapozva megpróbáltunk egy versenyképes megoldást nyújtani, hogy a külföldön töltött félévek minél zökkenőmentesebben teljenek. A kérdőív eredményeit különböző modelleken keresztül értelmeztük és analizáltuk a hatékony megoldás érdekében.
Egy másik kurzusomon pedig, ahol az üzleti folyamatokat modellezését tanuljuk meg, egy teljesen új programmal ismerkedhettem meg, melynek segítségével tökéletesíteni tudjuk a folyamatokat.
A projektbeszámolók készítése mellett a félév végén mindenből vizsgáznunk kell, így az egyéni teljesítményeket szintén ugyanúgy értékelik. Szerintem ez egy nagyon innovatív és hatékony módja az oktatásnak, hiszen az elméleti oldalon túl a gyakorlatra is ugyanakkora figyelmet fordítanak. Ezáltal olyan tudást sajátíthatunk el, amelyet az üzleti életben bátran felhasználhatunk majd.
A következő hetekben ezeknek a projekteknek a befejezésével fogunk foglalkozni külföldi diáktársaimmal, illetve közben párhuzamosan az otthoni féléves projektfeladatomat is hamarosan lezárom.
Mindez bizonyítja, hogy megfelelő időmenedzsmenttel egyszerre is teljesíthető a két egyetem, így mindenkit nyugodtan buzdítok arra, hogy tanulmányainak bármelyik félévében vágjon bele ebbe a nagy kalandba!
Szerző: Szalay Csenge
Fotók: Szalay Csenge
oldalán találsz. Friss tartalmakért kövesd a Campus Mundi Facebook oldalát és Instagramját is!
A CAMPUS MUNDI PROGRAM AZ EFOP-3.4.2 KIEMELT PROJEKT „CAMPUS MUNDI - FELSŐOKTATÁSI MOBILITÁSI ÉS NEMZETKÖZIESÍTÉSI PROGRAM” CÍMEN AZ EURÓPAI UNIÓ ÉS MAGYARORSZÁG KORMÁNYÁNAK TÁMOGATÁSÁVAL, AZ EURÓPAI SZOCIÁLIS ALAP TÁRSFINANSZÍROZÁSÁVAL 6,9 MRD. FT EFOP ÉS 2,3 MRD. FT VEKOP FORRÁSSAL VALÓSUL MEG A TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY KEZELÉSÉBEN. PROJEKTSZÁM: EFOP-3.4.2-VEKOP-15-2015-00001
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.